Výuka
Diagnostické kurzy pro lékaře
Od roku 2010 probíhá v RL-CORPUS s.r.o. vzdělávání lékařů.
Diagnostické kurzy jsou určeny lékařům se specializací - pediatrie, dětská neurologie, neonatologie, rehabilitace a fyzikální lékařství. Nabízejí lékařům možnosti pro efektivní a přesné vyšetření aktuálního stádia motorického vývoje dítěte. Diagnostický postup obsažený v těchto kurzech zahrnuje vyhodnocení spontánní hybnosti dítěte, provedení a vyhodnocení polohových reakcí a provedení a vyhodnocení primitivních reflexů. Na základě výsledků vyšetření může lékař stanovit odchylky motorického vývoje, vyjádřit se k prognóze a indikovat fyzioterapii.
Výuka je vedena výukovým týmem RL-CORPUS s.r.o. ve spolupráci s lékaři Mezinárodní Vojtovy společnosti, kteří se pravidelně aktivně výuky účastní.
Tyto diagnostické kurzy jsou ohodnoceny kredity v rámci kreditního systému České lékařské komory.
V roce 2014 bude poprvé otevřen diagnostický a terapeutický kurz pro lékaře zaměřený na dospělé pacienty.
Sylabus - diagnostický a terapeutický kurz pro lékaře zaměřený na dospělé pacienty
Obsah jednotlivých částí diagnostického kurzu pro pacienty v dětském věku
část A - 4 dny (32 hodin)
Obsah:
ontogeneze motoriky dítěte
kineziologická analýza hybnosti dítěte: kvantita, odchylky, hlavní problém
terapie dle vojty – představení RO, RP, základy terapie
základy vyšetření polohových testů a reflexů – přehled
indikace, kontraindikace Vojtovy metody
základy vedení terapie dítěte dle Vojty
praktická cvičení
Cíl:
zvládnout pohled na dítě, stanovit vývojový věk (kvantita), orientace v kvalitě vývoje, rozpoznat hlavní motorický problém dítěte z pohledu vývoje
základy diagnostiky, motorické terapie a vedení motorické terapie
Část B - 4 dny (32 hodin)
Obsah:
ontogeneze- opakování
diagnostika – polohové testy, primitivní reflexologie
určení diagnózy CKP 1. – 4. stupně, funkční diagnóza
praktická cvičení vyšetřovacího systému
terapie – opakování a rozšíření informací principu terapie, praktická ukázka i cvičení
Cíl:
zvládnutí diagnostického sytému z teorie do praxe
stanovení stupně CKP s určením hlavního problému dítěte, návrh terapie
Část C - 4 dny – lékaři (32 hodin)
Obsah:
specielní kap. související s terapií dítěte dle Vojty (porodní trauma, ortopedie u CP apod.)
ukázka svalové analýzy terapie dle Vojty
terapie – vedení terapie, frekvence dávka, rychlost vývoje, retardační kvocient
psychika dítěte v terapii dle Vojty
opakování ontogeneze, osobnost Václava Vojty
Cíl:
rozlišení vážnějšího problému dítěte ve vztahu k dané diagnóze
vedení terapie dle vojty, prognostické úvahy
indikace motorické terapie ve vztahu k psychice dítěte
Část D - 3 dny (24 hodiny)
Obsah:
další specielní kapitoly ve Vojtově terapii
únikové mechanizmy pacienta v terapii
komunikace s dětským pacientem v terapii dle Vojty
prognostické úvahy ve vztahu k diagnóze
princip terapie dle Vojty
Cíl:
ucelení pohledu na dítě, určení diagnózy a rozpoznání hlavního problému, návrh terapie a prognostická úvaha)
Semináře pro lékaře možno zorganizovat i ve vašem regionu.